ইলেকট্রিশিয়ান নিয়োগ দিচ্ছে ডেসকো

আবেদনের শেষ সময়: ০৩ ডিসেম্বর, ২০১৮

প্রতিষ্ঠান

ডেসকো

পদ

ইলেকট্রিশিয়ান

পদসংখ্যা

০২টি

বেতন

২৩,০০০/-

আবেদনের শেষ সময় 

০৩ ডিসেম্বর, ২০১৮ তারিখ রাত ১২:০০ টার মধ্যে।

আবেদনের নিয়মসহ বিস্তারিত জানতে নিচের বিজ্ঞপ্তিটি দেখুনDESCO Job Circular 2018
সব সময় চাকরির খবরের আপডেট পেতে ক্লিক করুন এখানে।
ওয়াইএসআই বাংলা জবসে আজই আপলোড করুন আপনার সিভি। রেজিস্ট্রেশনের জন্য ক্লিক করুন এই লিঙ্কে

ঢাকা ইলেকট্রিক সাপ্লাই কোম্পানি (ডেসকো)

ঢাকা বিদ্যুৎ বিতরণ কর্তৃপক্ষ বা ঢাকা ইলেকট্রিক সাপ্লাই কোম্পানি বা ডেসকো বাংলাদেশের বিদ্যুৎ, জ্বালানী ও খনিজ সম্পদ মন্ত্রণালয়ের অধীনে প্রতিষ্ঠিত সংস্থা। এই সংস্থা মূলত ঢাকার অভ্যন্তরে বিদ্যুৎ বিতরণ ও সঞ্চালনের দায়িত্বে নিয়োজিত। ১৯৯০ সালের রাষ্ট্রপতির এক জরুরি অধ্যাদেশ (বিধি-৩৬) বলে এই সংস্থা প্রতিষ্ঠিত হয়। ১৯৯১ সালের ১লা অক্টোবর থেকে এই সংস্থার কার্যক্রম শুরু হয়।

১৯৭২ সালে বাংলাদেশের প্রথম সরকার, বিদ্যুৎখাতে বিনিয়োগের গতি বাড়ানোর জন্য একটি অধ্যাদেশ জারি করে বাংলাদেশ বিদ্যুৎ উন্নয়ন বোর্ড (বি পিডিবি) তৈরি করে। ১৯৭২ থেকে ১৯৯৫ সাল পর্যন্ত বি পিডিবি দেশের ৪৭৫ মেগাওয়াট থেকে ২৮১৮ মেগাওয়াট বিদ্যুৎ উৎপাদনে সক্ষম হয়েছে এবং তার ২৩০ কেভি এবং ১৩২ কেভি ট্রান্সমিশন নেটওয়ার্ক যথাক্রমে ৪১৯ কিলোমিটার এবং ২৫৬৯ কিলোমিটার।

Dhaka Electric Supply Company (DESCO)

Dhaka Electric Supply Company Limited, commonly known as DESCO, is a Public Limited Company which distributes electricity at the Northern parts of Dhaka City and Tongi Town of Gazipur District. The company was created on November 1996 under the Companies Act 1994 as a Public Limited Company. The company is now under the Power Division of the Bangladesh Ministry of Power, Energy and Mineral Resources and serving a total number of 604,304 consumers as of 31 December, 2013.

The company’s formal organizational structure involves a hierarchical system. The Chairman and the Board of Directors make up the top of this structure. The executive head of the organization is the Managing Director under whom five Executive Directors, two General Managers, two Chief Engineers, twelve Superintending Engineers, two Deputy General Managers and one Company Secretary operate the executive duties. To increase effectiveness in its field activities, DESCO has established 16 Sales & Distribution (S&D) divisions under 3 operational zones.

The company has a group of IT experts for Management Information System (MIS) and for developing new software as on demand. “E-Governance” is such a software developed by the DESCO IT team which has simplified the new connection related job in a very smart way.

This team is also continuously working for a better complaint management, monthly bill process and collection, miscellaneous bill collection and correction, maintaining DESCO website and E-mail Communication and to set up inter-office Wide Area Network (WAN) Connectivity. DESCO website is Secure Sockets Layer (SSL) protected and a consumer can pay their monthly bill easily online using debit or credit cards.

সুত্রঃ উইকিপিডিয়া।

Comments
Comments

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.